söndag 8 juni 2014

Vi fixar lite, håller tummarna och nu är "märkt"

Vi väntar fortfarande på bil och chaufför…imorgon är det måndag och ny vecka…vi håller tummarna att tips och telefonsamtal kan få vår pärla i vattnet snart.
Under tiden vi väntar så har vi, eller mest Svante så klart, fortsatt att fixa med båten. Han har gjort nya fästen till vinscharna….Tillräckligt bra för våra semesterresor men han har samtidigt sett och kommit på vad och hur det kan föras ännu bättre till vårt stora äventyr.

Det har målats, skruvats motor och sist men inte minst så har hon äntligen blivit namnmärkt! I aktern blev det. Det enda jag har gjort! :-)
Det kändes så skönt för mig att äntligen kunna få göra något med henne med. Svante har målat lite annat och hade svart färg över och frågade om jag skulle måla namnet på den vita linjen….. Jag samlade lite krafter å upp klättrade jag och målade lite snabbt och "lustigt" hennes namn :-D
Ja….det gick lite snabbt…I efterhand berättade Svante att han trodde jag skulle rita med blyerts först… och tänkt föreslå det när jag direkt stavade fel :-/ Men jag var snabbt nere och han snabbt uppe och torkade bort allt med aceton….. Sedan var det " bara" att börja om…ja, jo lite övertalning behövde jag allt för att kasta mig upp på stegen igen. 
Och nej, det är inte perfekt! Långt därifrån! Men det är så vi vill ha det, det är liksom vi! Det ska inte var som på alla andras båtar och vi vill att det ska synas penseldrag och att det är målat för hand….och det gör det ;-)
Kanske kan och vill jag fixa till det lite mer sedan när hon är i "bättre nivå" men inte nu….och vem vet, kanske inte då heller……

Vi har haft en skön helg med fix och lagom avstånd till helgens Aqua Blå festligheter i stan och ett väder som visat sig från alla sidor. När det har regnat så har vi börjat titta på serien "Sons of Anarchy". Mycket bra! För min egen del så har jag kastats in i en helt ny värld…..från "Desperate Housewifes" till motorcykel gangstrar…..Me like! 
Jag kan dock inte låta bli att förundras över hur skönt det är att inte ha tv på båten, att dessutom inte sakna det och ännu mer otroligt…..att längta över att vara där utan tv!! Men å andra sidan är det rätt skönt att "fly" från alla måsten här på fastlandet en stund. På båten så finns ju inga andra måsten än det som finns precis framför näsan som behöver göras….och det är sällan något man behöver fly i från. Ligger vi lugnt för ankar eller vid land så är det bara att läsa, spela kort, yoga, pyssla, prata…ja vad vi känner för eller så är vi ute till sjöss och då handlar det om hur vi vill/ kan eller måste ta oss från punkt A till B eller liknande. Det som finns framför näsan är i alla fall det enda som behöver göras och därför saknar vi ingen tv ombord ;-)

Med detta så önskar vi en skön avslutning på pingsthelgen och en härlig ny vecka fylld med nya äventyr, stora som små!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar