lördag 21 juni 2014

Inte många knop….

Vi har, precis som man ska på midsommardagen, inte gjort många knop alls…..
Efter en fantastiskt härlig midsommarafton i Vallda Sandö hos Eva och Marcel, där vi blev bortskämda med en tre rättersmiddag så gick vi i inte allt för sent tillbaka till båten.
Vallda Sandö Midsommar 2014
Ja, vi hann ju med en öl/ett glas vin hos Håkan och Lena också och prata lite med dem och deras gäster ;-) Det var också mysigt. Noah valde att passa på att stanna kvar hos deras son Rasmus, hans bästa vän, och sova där. Vi hade ändå bestämt oss för att ligga kvar i Vallda Sandöhamn hela dagen. 
Jag har haft feber och ont i halsen så det har passat rätt bra att bara ligga kvar i samma hamn. 

Morgonen startade med regn och åska och därefter har det regnat till och från och senare delen av eftermiddagen har solen lyst men det har blåst endel. 
Jag och Coccos har vilat och Svante har småfixat. Vi fick finbesök av Elias (svantes son som nu jobbar i Norge) och Svantes föräldrar till kaffet.  Det var bra, då fick vi inte bara tjata lite med dem utan fick hit lite smått och gott som vi kommit på vi glömt….så som hunden ;-)

Mitt halsonda har jag försökt att skrämma bort med whiskey och ett dopp i havet….:-0
Behövde verkligen duscha men det fanns ingen hamnvärd på plats att lämna kod så tillslut när jag kände jag behövde kvickna till så nappade jag på Svantes erbjudande om årets första saltvattendopp!
I och blöta ner sig, snabbt upp för intvålning…..Svante kom med förslaget att tvätta håret under vattenslangen som hänger på bryggan "- det vattnet är säkert varmar"….eller hur!!! Jag kan säga att det blev inget balsam idag i alla fall ;-)
Men….jag kände mig betydligt piggare efter doppet och just nu har jag inte ont i halsen utan bara lite "killig" i halsen.

Just nu är Svante och hämtar Noah hos Håkan och Lena, jag ska strax gå och möta dem. Imorgon siktar vi på att komma iväg rätt tidigt…..Vi har sikte mot Danmark och Anholt, ön som ligger mellan här och Grenå. Känns det bra och vi har bra vind så kanske vi fortsätter till Grenå…men vi siktar som sagt på Anholt om inte vindarna vänder under natten.

Ha en skön midsommardagenskväll! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar