lördag 28 december 2013

Ord och attityd att tänka på och leva efter

Vi har haft en underbart skön och lugn julhelg med allt vad man kan önska i en familj med god mat, skratt, gemenskap och lugn.
Jag skulle kunna skriva och berätta massor men har låtit bli för det har tagit emot att ta upp datorn och lägga tid på den…..ibland är det skönt att bara vara och njuta.
Just därför väljer jag att från oss ge er några tänkvärda, bra ord och attityder hämtade från mindfulness som kan passa bra att avsluta ett år med och inleda ett nytt……

- Acceptans - se verkligheten som den är, inte som du vill att den ska vara
- Icke dömande - betrakta dina känslor och tankar utan dömande
- Tålamod - att utstå väntan, allt har sin tid. Låta fröet gro i sin takt
- Tillit - öva tilliten till dig själv och din intuition. Lita på det du känner.
- En nybörjares sinne - var nyfiken och se världen ur ett barns perspektiv
- Icke strävande - släpp förväntningar/kamp och få mer lekfullhet och flow
- Släppa taget - fastna inte i tankar, känslor, ideér och föreställningar

Svante är mycket bättre än jag på att leva så här och det är underbart med människor som kan det. Själv tänker jag helt klart bli bättre på det och första steget är att bli medveten ;-)
Jag har redan gjort många framsteg…brukar skoja ibland och säga att jag blivit "svantefierad" :-D haha…och då framför allt när det gäller lekfullheten.

Läs, fundera och läs igen….

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar