tisdag 28 april 2015

En helg i skilda världar sen landar vi här….

Oj vad tiden rusar fram och roliga saker händer hela tiden. Det är då det är svårt att bromsa emellanåt för även om det är mycket roliga saker så kan det bli för mycket ibland….

Helgen som gick fick mig att tänka och känna efter vad jag kan och bör prioritera bort och vad jag vill mest. Det var en helg fylld med yoga och meditation samt reflektion med en av mina bäst vänner Cina. Det var steg 3 på instruktörsutbildning i MediYoga för Barn och tonåringar. Även om det var inspiration för hur vi kan arbeta med yogan och tonåringar så gav det mycket till mig för egen del också. Jag fick även möjlighet att berätta om arbetet som jag idag gör med MediYoga och Mindfulness på BUP (barn och ungdomspsykiatrin).

Sen får ju inte glömmas att innan jag hamnade i Malmö på fredagen och all härlig yoga och meditation så fick jag ju glädjande nog titta på matchen när Växjö Lakers vann SHL!! Yeah!! Å detta tillsammans med lilla mamma i Växjö men tyvärr inte på matchen….hm…

Under tiden jag åkte söder ut så åkte Svante och Oliver med Elias till Oslo och hans nya lägenhet för grabbkväll och fixande i lägenheten :-)

Japp…skilda världar kan vi nog sammanfatta våran helg som på olika håll men väldigt bra på var sitt sätt.

Igår gick vi när jag kom hem från mitt MIMY pass i Trollhättan så tog jag cykeln och begav mig när til båten där det sågades och pysslades och när jag kom ner i salongen så doftade det mat. Snacka om mysighetskänsla väldigt hög!! Så mysigt!!

Jag tror inte jag behöver säga att jag just nu sitter här igen efter en dag på jobbet fylld med massa spännande och lite stressande arbete men att komma ner hit och lägga sig i sittbrunnen i solen och kylan var så skönt till Svantes pysslande. Ja, visst låter det som han gör allt….å så är det, helt klart, så jag nästan skäms ibland men det är inte lätt att få hjälpa honom och idag hade jag dessutom inte kunnat gå ner och vila på lunchen så nacken gjorde sig påmind om att jag inte lyssnat på min kropp riktigt.

Vad gör han då min fantastiska man?? Jo han sätter dit fotlister och nya mantågsstötter. Fint och praktiskt. Det händer saker här på vår svarta pärla mest hela tiden ;-) Idag visade han gladeligen upp ett paket han hade beställt som kommit med nödraketer, säkerthetslina att spänna upp över däck och en lina att koppla fast sig på den med. Självklart hoppas vi att vi aldrig ska behöva använda det eller livbåten vi köpte efter båtmässan men det känns fantastiskt bra att ha det och det är ytterligare några steg närmare det stora äventyret.

Nä, nu är han klar och då vill inte jag sitta här med datorn….osocialt och tråkigt så nu lämnar jag er för prat och pyssel till sjöss med min man (ja fast vid bryggan såklart…men ändå!!)
Önskar dig en riktigt skön kväll!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar