söndag 3 maj 2015

Hemma dör blommorna, men ombord flödar kreativiteten och det blir allt tydligare var vi hör hemma….

Långhelg….eller, ja nästan i alla fall. Svante jobbade ju hela fredagen så för han var det en vanlig helg. Han gick hela dagen och spanade ut och längtade efter att få komma ut i solen och komma igång med att fixa på båten…..Själv satt jag i sittbrunnen och njöt av solen för fullt, i linne och shorts :-) Kreativiteten för tillverkning av malashalsband blomstrade…
Men allt eftersom det närmade sig tiden för Svante att sluta jobba så började svarta moln torna upp sig runt omkring, jag tänkte flera gånger, "nu får han allt komma snart om han ska hinna göra något innan regnet…"Till slut dök han upp och hade tänkt precis samma sak :-) Men det kom inget regn…han hann komma igång ordentligt med att få dit lister och de nya mantågsfötterna samt ta bort den tråkiga "bågen" i aktern som mest varit i vägen när man ska bada t.ex.





Det är jobbigt att vara hund ombord när det ska fixas :-)


Lite ruggiga men nöjda avlsutade vi kvällen med att ta en bastu på Svantes jobb :-)
Självklart sov vi på båten….när vi vaknade på lördagen så hade vi inga större förväntningar på vädret för vi hade hört att det skulle bli dåligt…men när vi vaknade lyste solen ner i båten. Frukost i sittbrunnen men återigen började väldigt svarta moln torna upp sig runt omkring oss. Svante blev lite stressad och ville komma igång så jag tog en morgonpromenad med Coccos själv. När vi kom tillbaka så hade det fortfarande inte kommit en droppe regn och precis ovanför oss var det blå himmel och det var kanon skönt i båten. Detta höll i sig nästan hela dagen. När vi avslutade även lördagen med en bastu så hade det kommit några regndroppar när vi kom ut för att gå tillbaka ner till båten. Behöver jag säga att det har varit likadant idag…haha…vi har haft fantastisk tur med vädret denna helgen.


Svante har fått så mycket gjort på båten och är där faktiskt fortfarande för att avsluta även den andra sidans montering av nya mantåg m.m.

Vi har båda känt oss fantastiskt inspirerade och kreativiteten har verkligen flödat för oss fast på helt olika sätt :-)
Det är ju inte så mycket jag kan göra på båten rent praktiskt i nuläget men städa funkade igår…yeah!! Första ordentliga städningen jag har gjort på länge och det kändes helt okej i nacken. Det är ju så perfekt med ytan som båten har för det blir lagom….jag behöver inte riskera att göra för mycket för att sedan få ont. Bara det tydliggjorde ju att vi inte ska ha hus längre utan borde bo på båten!! Svante var inte sen med att hålla med :-D När jag dessutom kom hem nyss så var ju inte blommorna jätteglada…så även dem försöker visa för oss att vi kanske ska bo på båten istället….



Som jag nämnde så har även min kreativitet flödat och då menade jag ju inte bara städningen av båten…utan framför allt tillverkningen av malas halsband. Jag har fått många beställningar senaste tiden som är väldigt personliga där kunder ber mig välja ut stenar med betydelser som passar in på vad de behöver i sitt liv just nu och jag har tyckt det varit lite svårt ett tag…lite stopp liksom när jag varit hemma och försökt klura på dessa beställningar som såklart bara ökar dessutom ;-) Jag hade tagit med mig material ner till båten i fredags för att se om jag kunde få till några av beställningarna jag har…..men jag var absolut inte beredd på att det bara skulle komma till mig hur och vad jag skulle göra på det sättet som det gjorde! Helt fantastiskt! Det är ju helt klart så att det finns en anledning att vi har namnet "Kreativa Pirater" på våra hantverk….haha….självklart ska ju tillverkning ske så mycket det går ombord på båten för där blev allt så mycket lättare…å jag menar sämre kontor kan man ju ha ;-)



Nu sitter jag här med ett helt gäng malas som ska skickas till sina nya ägare så dags att avsluta här…

Vi hoppas så klart att ni också har haft en fantastisk helg och önskar er en bra start på en ny vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar