torsdag 29 januari 2015

Saltvatten, turkosblåa vatten, "flow"...å vatten på fel ställe!!!

Snön vräker ner å här ligger jag och har det mysigt på min lunchvila i båten...Men idag var det inte riktigt lika kul att komma ner till båten som de andra dagarna....det är blött på golvet nedanför sängen!!! Inte pölar men för mycket för att bara vara kondens....var kommer det ifrån? Varför? Ringde såklart Svante direkt...Han gick hem och var så glad över att vara ledig så han hade börjat städa!! Haha...ljuvligt! Tyvärr var det ju inte lika kul att berätta hur läget är på båten. Men nu har jag kört med pumpen och det verkade ändå inte vara onormalt mycket vatten där....så gåtan kvarstår..... Jag kan inte göra mer just nu så lika bra vila så jag orkar eftermiddagen på jobbet....däremot, om jag känner min man rätt så kommer han nog åka ner hit snart. Det känns ju faktiskt rätt olustigt att lämna henne så här.

Men det händer ju mycket kul med!! För mig personligen så känns det som jag är inne i ett riktigt bra flow! Balans mellan jobb och fritid börja infinna sig även om jag är galet trött fortfarande nu när jag gått upp till 75%. Men det händer ju så mycket kul! Mina dagar är fyllda med lyckade möten med patienter och deras föräldrar där jag jobbar med dem med det jag brinner för, Mindfulness och MediYoga! Aldrig hade jag kunnat drömma om att det skulle bli så positivt så fort! Känns på något sätt som jag har mitt drömjobb just nu utifrån de förutsättningar som finns för stunden! Det är en härlig känsla. Att sedan fått starta upp Mimy och MediYoga grupperna på O2 igen den veckan har ju inte gjort det mindre tråkigt.
Dessutom så är det ju massa SHL hockey denna veckan vilket gör att jag kan hålla på att jobba med halsband och armbandsbeställningar samtidigt som vi kollat hockey!! 😊
Men vi lever ju inte bara i nuet och njuter även om vi är bra på det....för vi har faktiskt haft endel anledningar att drömma oss bort och längta extra efter vår avresa! Programmet som går på SVT om "Familjer på äventyr " har vi ju inte missat precis. Vi har ju läst bloggen innan från familjen ombord på "Mary af Rövarhamn " och det är ju härligt att få se lite om deras segling på tv med även om de var på väg hem.till Sverige. Samtidigt läser Svante en nyutkommen bok som han fick av mig i julklapp om ett yngre par som seglat jorden runt...jag har för mig den heter "Saltvatten stänk..." eller något liknande (får återkomma om det...minnet är så där ibland..). I den står mycket bra och intressanta saker. Så vi pratar tips idéer och funderingar även utifrån den. Det känns faktiskt som det närmar sig....Ännu mer båtprat och tänk blir det väl nästa vecka när vi har tänkt att åka ner till båtmässan å spana lite.

Men det är då och nu är nu....så jag ska sluta mina ögon några minuter nu innan det blir "back to work!" 😉

Önskar dig än skön torsdag vad du än befinner dig och hittar på!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar