fredag 9 januari 2015

Nu startar vi upp…..

Jag skrev i början av året hur vi såg fram mot det kommande årets äventyr och att ett av dem är att vi startat företag :-)
Vi ser detta som ett steg på väg mot vårt stora äventyr och detta ger oss möjlighet att se om det finns saker vi kan fortsätta att göra och få lite inkomst av även sedan när vi bor på båten och oavsett var vi är. Det finns ju fantastiska möjligheter idag tack vare internet!
Vi gör det vid sidan om våra vanliga jobb så det är ingen stor verksamhet men det föll sig rätt naturligt nu när efterfrågan på det halsband och armband som jag gjort har ökat. Vi kommer även ha försäljning av flaskor som Svante knopar,  annat pyssel och hantverk som vi skapar till sjöss och på land :-) Vi kommer utbilda i Hjärt -och lungräddning, jag kommer har kurser i MediYoga och Mimy. Hemsida kommer att komma men jag har bett om hjälp med det eftersom jag inte kan sitta så länge vid datorn, så det dröjer lite till.
Skulle någon vara intresserad av att köpa något eller veta mer så är det bara att maila oss sos.blackpearl@gmail.com

Inte hade väl jag kunnat ana att min rehabträning skulle bli endel av vår alldeles egna verksamhet :-) Känns helt otroligt roligt!
Många hör av sig och vill beställa dels till sig själva men även som presenter till vänner.
Jag har beskrivit lite kort om malas innan men här kommer lite igen för den som är intresserad.

Mina malas är unika halsband, handgjorda i rehabiliteringssyfte, av kärlek för meditation eller helt enkelt för sin skönhets skull.
 Mala halsband består av 108 pärlor, som representera följande formel: 6 x 3 x 2 x 3 = 108 Människans 6 olika sinnen: syn, hörsel, lukt, smak, beröring, tanke 3: Det förgångna, nutid, framtid Hjärtats 2 olika tillstånd, tankar eller avsikt: ren eller oren 3 motstridiga känslotillstånd eller "kleshia": gilla, ogilla, likgiltighet.

Många undrar hur de ska tänka när de väljer malas och jag skulle vilja säga att du ska följa ditt hjärta. . Låt din intuition styra eller läs om egenskaperna för varje halsband och låt din intention avgöra.                                                 Det finns kristaller för kärlek, styrka, fokusering, andlighet, jordning, skydd och mycket mer. 

Antingen inspireras du av de malas jag redan har gjort till andra eller så kontaktar du mig och berättar om dina önskemål så hjälper jag dig att skapa ett personligt malashalsband eller armband bara till dig.

För beställning eller förfrågan så maila oss sos.blackpearl@gmail.com och för fler bilder och inspiration följ mig på instagram "sos.lohm
Mackraméarmband av fallskärmslina 

Vad vårt företag heter?? SoS Lohm såklart ;-) 
Enkelt och helt enkelt vi! 
Sanna och Svante Lohm
SoS - förknippas med sjö och hav
SoS brukade man förr säga stod för "Save our Souls"…..å ja…till och med det skulle man kunna få in i det vi ska göra ;-) ….med lite fantasi så och här hos oss finns det en hel hög med fantasi!! 
Specialmalas till min lillebror med döskallar (som står för pånyttfödelse/nystart) och tofs med Växjö Lakers färger


Vi hoppas att ni fortsätter följa oss även i detta nya äventyr…..
 
Med detta önskar vi er en härlig fredag!

1 kommentar: