måndag 19 januari 2015

Kärlek, lycka, glädje, lyx å lite längtan....

Stora snöflingor faller i mörkret...igen....å visst skulle vi ljuga om vi sa att vi inte längtade till värmen....men det är nog också det enda! Just nu är känslan av att vara så bra i kroppen igen så jag äntligen har kunnat gå upp och jobba 75% igen så stor! Glädje över att inte längre vara sjukskriven...för jag har gått ner i tjänst till 75% istället. Jag tänker inte jaga jobbet och pengar för att komma upp till 100%... Nä, det är det inte värt. Jag vill ha kvalitet på mitt liv som helhet och orka med det roliga.
Jag känner lycka över att kunna fungera igen utan att behöva äta en massa tabletter och känna smärta alla dygnets timmar...
Å jag upplever lyx!! Inte i form av materiellt överflöd utan snarare tvärtom.... Lyx för att kunna gå ner på båten som i sin enkelhet ligger i hamnen, 2 minuter från mitt jobb....Lyx för att jag på lunchen kan gå ner och lägga mig en stund så kroppen klarar av en hel arbetsdag....Lyx för nu, ikväll få sitta här med en mugg glögg å värma mig i fotogenlampans ljus i väntan på min älskade man som snart slutar jobbet ☺ Lyx för att jag kan sova lite längre imorgon och sedan gå några få steg till jobbet som jag ska vara en timme tidigare på imorgon för att kunna utbilda kollegor i Hlr (hjärt-lungräddning)....
Lyx för att det är så skönt att vara i detta enkla hem som båten är....utan massa materiella ting och med alla möjligheter att bara vara å njuta!!

Men visst finns det en liiite längtan efter värmen...men som sagt så är det nog det ända....å vi "sitter ju inte i sjön" tills vi kommer dit 😉....eller...haha...det är ju det vi gör!!
Ha en skön måndagskväll & bra start på veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar