fredag 14 november 2014

Ett gott skratt, skruvar på fel plats!?!…ja ytterligare en lätt galen vecka i våra liv

Tiden rusar och här hemma har vi nu nedräkning till vår resa till Egypten nästa vecka som plötsligt kommer med en rasandes fart!!

Det är bara att konstatera att när man lever mer och mer i nuet som vi hela tiden blir bättre på att göra, så har vi börjat inse hur många vardagsäventyr vi hela tiden upplever :-) Med största sannolikhet för att vi väljer att se mycket som ett äventyr….det blir så mycket roligare då nästan oavsett vad det är! Jag tror dock att den största anledningen till att det känns så är att vi går in i varje dag och möter varje situation i dagen utan att längre vara för mycket i framtiden hela tiden. Vi är här nu och det som händer nu vill inte missa att uppleva bara för att huvudet hellre hade varit framme vid 2018 eller för att något vi ska göra imorgon känns nervöst eller lite stressigt.

Tidigare i veckan så gav jag mig iväg med tåget ner till Varberg för att träffa min "yogavän" Cina från Moheda utanför Växjö. Vi har försökt få till att ses under hösten men det är svårt ibland men nu så!! Vi var på Varbergs statshotell & Asia Spa. Det var toppen! Ljuvligt skönt! Vi var på plats lite tidigare på dagen för eventuell shoppping och visst lyckades vi med det trots stadens lilla shopping utbud ;-)
Spa:t var stort och det kändes aldrig som det var mycket folk någonstans. Massagebad, varmkälla under nästan bar himmel…eller ja åtminstone stora fönster som var öppna på tredje våningen….visst var det toppen. Bastu med såklart….men bäst var nog ändå upplevelserummen. I ett rum var det mörkt , det fanns flera vattensängar med varma stenar under. Där kunde man lägga sig i en säng och sätta på sig hörlura och lyssna på en meditation. Så fantastiskt avslappnande!! Det fanns även ett ljust rum men det kändes nästan lite läskigt…..Hur som helst ett mysigt och skönt litet äventyr för kropp, själ och vänskap.

Igår bar det av till Göteborg för jag skulle på återbesök till Spine Center. Först skulle jag till röntgen. Allt skulle kollas så det såg okej ut. Svante följde med eftersom jag inte kan köra så långt än. När vi ätit god sushi i väntrummet och äntligen fick komma in (det blev lite tid mellan röntgen och mitt besök..) så visade min läkare Fabian oss bilderna. Vi tittade han berättade, han frågade även lite hur det är nu o.s.v men så plötsligt säger Svante (det även jag har suttit och tänkt..) "-Jag kan kanske är dum…men jag trodde skruvarna satt där bak i nacken.." Hahaha…som du ser på bilden nedan så sitter skruvarna fram!!! Läkaren svarar fint med "du kan fråga Susanna det, hon kände nog att det gjorde rätt ont i halsen efter operationen.."
Jösses!! Ja det är klart jag gjorde!! Men inte tusan trodde jag att allt var skruvat där fram..även om jag många gånger försökt att klura ut hur tusan de kunde gå in i halsen och gå bak och göra detta????
När vi kommer ut så säger jag till Svante "- Vad dum jag känner mig!! Jag har ju känt att det gjorde ont där fram i början men inte fattat"…:Svante titta på mig med uppspärrade ögon:-"Kände du dig dum!?! Jag har ju känt på din nacke där bak och sagt att jag tror plattan sitter här!" Hahaha…oj vad vi skrattade..
Hur som helst nu vet vi och har bildbevis på vart skruvarna och "plattan" sitter. ;-)
Idag är det fredag och Svante är ledig i helgen och jag ska börja jobba 50% nästa vecka…innan semestern :-) så vi tänker passa på att ha en liten skön eftermiddag och ja..kanske kan vi kalla det en liten after work. Jag ska komma ner till Svantes jobb och få massage när han slutar, sen ska vi basta och äta något gott.
Å vem vet…kanske blir det ut med båten en tur i helgen…

Ha en skön fredag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar