onsdag 10 juli 2013

Välkommen!

Första blogginlägget på vår sida :-) Kommer inte bli särskilt avancerat då det lagts lite tid idag på att redigera bloggen.
Jag (Sanna) är ledig idag och hela förmiddagen har varit grå och trist så det passade utmärkt att börja "bygga" här. Svante jobbar och ingen av oss har semester förrän i skiftet juli/ augusti. Då ska vi ut till kusten och segla lite längre än runt i Vänern, troligtvis blir det Danmark. Så just nu är det kortare segelturer när vi kommer ut. Men vi har det så bra att vi har båten vid Vänersborgs Marina och den ligger ca 2 respektive 4 minuter gångavstånd från våra jobb så vi sover på båten så mycket vi kan :-)
Vi hade nog tänkt att sova där i natt. Det blir riktigt semesterkänsla när vi är på båten även om det bara är bryggsegling i hemmahamnen då det är mycket gästbåtar som kommer och går nu så semesterkänslan från dem smittar av sig lite på oss samtidigt som vi hoppas att det kanske är lite färre båtar ute i augusti än nu.

Jag har inte än bestämt vad jag ska göra för mat till kvällen eller om jag fixar maten hemma först, får se hur det blir. Nu kom ju solen här så då kunde det vara skönt ta sig ner till båten snart. I förrgår gjorde jag iordning maten hemma och tog med ner på båten till Svante slutade jobbet på kvällen och sen bakade jag en god hallonkaka a´la Paleo på båten (  Paleo betyder "Ursprungsmat", allt det som människan åt innan jordbruket gjorde sitt intåg.)Receptet hittar du under fliken Mat ombord.
Träning blir det inte för min del idag, har fruktansvärd träningsvärk efter gårdagens träningspass - Tabata. Tabata är en bra träningsform under semestern, alla kan göra det, det tar ingen tid och du kan göra det överallt! Läs mer om det i min blogg hos tidningen Hälsa och Fitness här: http://www.halsaochfitness.se/bloggar/sannas_sanning/hinner-du-inte-trana-har-ar-losningen/

Hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar