fredag 23 oktober 2015

Vi tänder ett ljus....

Det finns mycket tankar och känslor hos oss alla efter det ofattbara som hända bara 1,5 mil från oss, på skolan i Trollhättan....där en grabb i ungefär samma ålder som våra söner tar livet av andra unga.... 

Nä jag tänker inte skriva en massa om detta eller våra tankar....kan sammanfatta det med ett ord....SORG! 
Sorg över att det överhuvudtaget kunde hända...
Sorg över dessa unga människor som förlorat livet
Sorg över de som fortfarande kämpar för livet
Sorg över de som idag saknar en son, en bror, en vän.....
Sorg över att barn har behövt bevittna något så fruktansvärt på sin skola här i "trygga" Sverige....

Känslor av hopplöshet kommer och går.....men jag tror och hoppas att vi kan hjälpas åt att Göta världen bättre.....

Vi tänder ett ljus, vi tänder flera, för de som drabbats av det ofattbara på skolan i Trollhättan.....

Ta hand om varandra <3

Det finns en låt som tidigare varit väldigt förknippad med jul för mig men när jag hörde den förra helgen i "Så mycket bättre" ja då fick den en annan betydelse för mig.....
Lyssna på den med " Nya öron"....den passar väldigt bra just nu......
http://youtu.be/0D15pLMnrXo "Tänd ett ljus" med Ison & Fille

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar