onsdag 7 oktober 2015

Pyssel och fix på olika håll en helt vanlig men ovanlig onsdag…...

Denna onsdagen är inte som någon annan onsdag…..den har aldrig varit och kommer aldrig att komma igen…Djupt eller hur!

Med min ena MIMY(Mindfulness o MediYoga) grupp så är vi inne i en vecka och reflekterar över en Nybörjares sinne vilket är rätt intressant på många sätt. B.la brukar jag säga följande ord i slutet av passet: "Just det här ögonblicket har aldrig inträffat tidigare och kommer aldrig att inträffa igen.."

Att tänka så hjälper i alla fall mig att ta vara på nuet så mycket mer även om jag längtar till saker jag hoppas ska hända eller ändras i framtiden men saker kan ju hända på vägen så det kanske inte blir som jag hoppas, men just nu upplever jag ju precis nu :-)

En klok filur sa dessutom;" Difficult to see. Always in motion are the future" YODA!


Det går lite lättare att sitta här i kaoset på köksbordet med den tanken och samtidigt med härlig mantra musik i högtalarna så känns till och med detta pappersarbete roligt. Sen är det i ärlighetens namn inte riktigt så tråkigt det jag gör som det kanske först låter med pappersarbete….Jag klipper ut små rabattkort till deltagarna på kvällens SPA Kväll i Fregatten hos Annika Blixt där jag hyr in mig och kör mina yogaklasser. På hennes SPA kväll kommer våra smycken att finns till försäljning och jag kommer även att ha en "Prova På" MIMY klass. Och eftersom jag är en person som faktiskt lever ganska mycketi nuet nu för tiden så betyder det att nu förbereder jag :-) Nä inte stressigt och jag blir rätt fokuserad för jag vet att just nu finns det inte utrymme för så mycket annat.

Svante däremot han hänger på båten och slipar lister efter jobbet, så han pysslar på sitt håll och båda två njuter vi av stunden men jobbar mot samma mål och har det härliga mottot med oss i bakhuvudet "Do something every day to bring you a littlebit closer to your dream" 

Å där var min paus över….eller inte riktigt…först ska jag dricka en god kopp kaffe med, sedan ska jag fortsätta att samla ihop det jag ska ha med mig ;-)

Ha en fortsatt skön alldeles speciell onsdag <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar