onsdag 31 december 2014

Avslut & Nystart 2014-2015

Då har vi kommit dit där det är dags att lägga 2014 bakom oss….
Varför jag skriver på Nyårsaftons kväll?? Om vi har tråkigt?? Knappast men alla män är upptagna :-) Sönerna kollar hockey, Svante och min bror är i köket och förbereder middag ;-) …så då passar jag på.

När Svante och jag gick långpromenad med Coccos och min brors stora risensnauzer Hozz, så pratade vi om året som varit och det som kommer.
Vad har varit bäst med 2014?
Svante: Våra 5 veckor i Danmark! Familjen  funkade ( tonåring ombord vilket visade sig vara inga problem alls under så lång tid…), båten funkade och vädret var bra. Sedan tyckte han även en av våra sista seglatser i Vänern när hösten hade kommit och vi seglade till Dalbergså och låg vid en ö, yogade, badade och bara tog det lugnt. Avslutningsvis, självklart vår Egyptenresa!

Jag: Måste ju säga min operation då det förändrade min livskvalitet så fantastiskt mycket! Sedan hade även jag Danmark och Egypten.
För mig, men Svante instämmer, så känns det väldigt skönt att lämna 2014 bakom oss och påbörja ett nytt år med nya möjligheter och äventyr. 2014 för mig är ett år fyllt av väntan, ovisshet och smärta - större delen av året. Men självklart kan jag även se alla möjligheter som uppstått på vägen och hur mycket bättre och lugnare jag känner mig som människa.

På tal om möjligheter så har Mediyogan, Mimyn (Mindfulness & MediYoga i kombination) samt tillverkning av budskapsarmband och malahalsband ( som jag faktiskt började göra i rent rehabsyfte för min högerhand!!) gjort att vi nu från januari 2015 blir företagare! Jag hade aldrig kunnat drömma om den efterfrågan av mina armband och halsband som uppstod i december och då är det bara människor jag har som vänner på facebook!

Att vi dessutom startar företag är en del på vägen mot vår avresa med båten senast 2018. Förhoppningsvis så kommer det att leda till möjligheter som vi kan fortsätta jobba vidare på oavsett var i världen vi befinner oss med vår båt. Till hjälp att hitta de bästa lösningar här kommer vi ta Camilla Hiervi Lerbert till hjälp (www.peelitoff.net).
Mer om företaget kommer 2015.

Vad ser vi då fram mot??
Här tänker vi exakt lika!
Vi har eventuellt funderingar på att köpa en annan båt…och hittar vi rätt så kommer vi att köpa den utomlands och segla hem den oavsett var i världen den finns :-D
Vi ser 2015 som ett år då vi kommer börja jobba ännu mer framåt mot vårt äventyr genom b.la att stå mycket på loppisar och sälja saker på blocket….för vi har otroligt mycket saker och allt ska bort tills vi åker! Så saknar du något….tveka inte att höra av dig och fråga ;-)

Så…..vi lämnar gladeligen 2014 bakom oss och tar med oss gobitarna till 2015, samt ser fram mot nya möjligheter och äventyr.

Med ett dopp i ett ISKALLT Vänern så önskar vi er ett GOTT NYTT ÅR & ett Gott Slut!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar