måndag 22 december 2014

Julen närmar sig….

"Dan, före dan före dopparedan"…..ja, nu är det nära.
Jag kan inte påstå att jag känner mig särskilt stressad…men å andra sidan så har vi nog allt lite svårt att hitta den där riktiga julkänslan med.
Visst är var det skönt att få ett avslut med farfars begravning i fredags å tal höll jag….."Brevet du aldrig fick"…jag och gamla politiker….ja farfar var ju f.d riksdagsman så det fanns några sådana där och jag kände dagarna innan att vi i familjen borde säga något med, men jag visste att ingen annan skulle göra det….nervöst men oj vad bra det kände efteråt att ha gjort det. Jag fick nog med en bra helhetsbild av farfar mellan skratt och tårar. Men som sagt nu är det över och jag tror faktiskt att det är därför som jag känner mig trött i alla fall.
Svante han jobbar ikväll och imorgon gör vi några timmar med innan vi plockar upp Oliver och Noah i Göteborg för vidare färd mot min lilla mamma och bror i Växjö. Det ska bli riktigt kul och det ser vi alla fram mot. Mest tror jag att alla längtar till julklappsspelet som blivit en kul tradition hos oss, så nu ska vi introducera det för mamma med :-) Halva nöjet, tycker vi nog allihop, är att slå in paketen så de ser så roliga och intressanta ut som möjligt!
Sen bestämmer vi tid, ex 20 minuter, ställer en klocka och den som får 1 eller 6 får ta ett paket, tar paketen slut får man plocka av varandra :-D Brukar bli många goa skratt!

Godiset är bakat och den stora laxen och en liten sik är införskaffad av min härliga kollega Yvonne, vars man är fiskare. Sillen är inlagd och ingredienser till grönkålssallad med grapefrukt och valnötter är fixad….så, ja det blir nog allt bra mysigt sen ändå.

Sen är det ju kul med julklappar!! Det är lika kul att få som att ge när man inte har en aning om vad det kan vara. Jag vet inte något i år och känns jättespännande….ja….precis som ett barn på julafton ;-)
Jo!! En sak vet jag…men det är mer en julklapp till mig själv som blir av tack vare min fantastiska man, Svantes påtryckningar. Så härligt med en sån klok och inspirerande make!!
Vad det är??
Jo jag har nu precis bokat boendet till min Yogaresa med Malin Berghagen i maj!! Jag har aldrig gjort något sådant innan. Jag känner inte en människa men oj vad spännande det ska bli just därför! Jag åker dit för mig och för yogan! Tack min älskling för att du fick mig att faktiskt göra det här <3<3

Japp…tomtarna är på plats också…det får vi inte glömma! En på båten och ett gäng på altanen ;-) Å Coccos hon blev nyfriserad och fick klorna klippta på långpromenaden igår. Så….jaaa….trött kan jag väl få vara efter senaste veckornas känslostorm men….det känns rätt gott med jul ändå!

Från oss alla, till er alla, En Riktigt God Jul!!!

…..nu smyger vi ner till båten för att sova där så här precis innan jul ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar