fredag 3 oktober 2014

Kreativa Pirater

Ett nytillskott här i vår blogg är fliken "Kreativa Pirater" där vi kommer lägga upp sådant som vi tillverkar med våra händer för att det är kul….skapa är roligt och rogivande.


Vi har haft en skön vecka efter min operation detta trots att Svante jobbat varenda dag men det blir ju vad man gör av det och vi har valt att göra det till något mysigt våra lediga stunder.
Allt har i stort sett gått över förväntan efter min steloperation i nacken för en vecka sedan men jag sover dåligt och har mycket ont på nätterna så det har tyvärr inte varit aktuellt att sova på båten än….Men…gästsängen i vardagsrummet funkar bättre än vår egen som är för mjuk så det är nästan som att campa i vardagsrummet :-) Haha…mysigt har vi det….gäster i vårt eget hem ;-)

Å, just det…några små saker måste jag ju berätta när jag ändå skriver…..
Först ett uppvaknande som jag fick på riktigt idag med mig själv….Jag kände energi på förmiddagen, solen sken….jag var lite rastlös trots att jag hade gått en promenad med Coccos. Jag rensade lite på skrivbordet och dammtorkade av det. Vad skönt det kändes att äntligen göra något igen!! Men!!! I nästa andetag så tänkte jag att jag kunde fortsätta lite till, känslan i kroppen kändes ju så bra!! Mitt gamla, vanliga jag hade bara kört på och inte funderat en sekund….men nu tänkte jag till…Jag tänkte att innan jag fortsätter, OM jag ska fortsätta så ska jag först göra en Mindfulness meditation. Jag satte mig ner och gjorde meditationen Andrum. Först noterar man vad som pågår i huvudet….i mitt huvud for det massa mer saker som vore kul att göra, skönt att få gjort….lika bra att passa på…. - sedan känner man efter hur det känns i kroppen…..det värkte, det smärtade i nacke, axlar och armar….hoppsan Sanna!! - sedan öppnar man sinnet för allt detta, helheten. Plötsligt var det inte svårt längre! Och vad var det som var svårt egentligen?? Det var ju hur tydligt som helst! Hela min kropp sa att det var dags att VILA!! Sagt och gjort…..efter 10-15 minuter liggande still så började värken försvinna :-) Tänk att det kunde vara så enkelt?? Fast det har inte varit enkelt för jag har ju levt hela livet på det andra sättet så det är mycket träning som ligger bakom att faktiskt bara komma på tanken att stanna upp innan jag fortsatte. Än en gång, stort tack till MIMY (Mindfulness & MediYoga). Ska bli så spännande att följa gruppen jag startat upp på O2 i detta….att hjälpa andra att hitta dessa redskap jag har upptäckt för ett bättre, lugnare och snällare liv <3


Nästa lilla sak….jag får ju inte bära något…hm…svårt när jag inte heller får köra bil och Svante jobbar hela veckan. Det dyker ju upp saker jag kommer på att jag behöver. Jag fick en idé idag….så jag tog Coccos med mig och gick in till djuraffären och ut kom vi med en liten "ryggsäck" till Coccos!! :-)
Hon var inte helt bekväm först men sedan gick det riktigt bra. Det gör att jag kan lägga lättare saker som frukt en mjölk eller liknande i hennes ryggsäck :-) Heja Coccos!!!  Nu ligger hon här i soffan med mig och är helt slut!

Som sista info för idag så har Svante städat och grejat lite på projektet "bastubåt". Han hittade även en fin skylt där det står SjöBjörn på :-D Haha….. Den är nu på plats och arbetet fortsätter….Spännande!


Jo..pst…har välkomnat hösten in i vårt hem med lite härliga höstblommor. Blommor blir man glad av!

Näpp…Nu får det vara nog för idag….Jag kryper närmare Coccos i soffan och startar en av våra "favorittjejfilmer", Footloose!

Ha en skön fredag kväll!

Ta hand om dig för det finns bara en av dig <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar