söndag 5 oktober 2014

Hjälp oss i vår insamling till Rosa Bandet under oktober 2014

Det pratas om Rosa Oktober…Rosa Bandet syns överallt. Alla känner någon eller vet någon som är drabbad. Hemska siffror som att 20 stycken varje dag får besked om att dem har bröstcancer får mig att rysa. Min mormor fick bröstcancer och min farmor fick lungcancer. Cancer står för mycket sorg i många familjer och visst känns den hemsk och skrämmande när den kommer nära. Vetskapen om att just bröstcancer kan vara ärftligt får många av oss som haft en drabbad släkting att känna oro….Kommer det vara jag som är en av de 20 någon dag? Jag har tänkt så i svagare perioder av mitt liv men nu är nu och vad som händer sedan kan vi inte rå på. Däremot kan vi passa på att leva våra drömmar nu, inte sen……

Vi kan också bidra med pengar till forskning hur vi kan behandla och förebygga m.m.
Vi tänker under oktober månad hjälpa till med Rosa Bandet Insamling och du hittar till vår insamling via länken vid sidan om, eller här nedan. Klicka och var med. För varje 100:- du skänker via vår sida så får du ett rosa armband som jag gjort. Titta  här på sidan hur du gör. 

Vår insamling kommer fortsätta efter oktober och då till cancerfonden i allmänhet. Oktober får vara rosa <3


Armbanden: 1. Andas - pärlor med ett litet hjärtesmycke, 2. Hope - pärlor med ett litet hjärtesmycke, 
3. Flätat macrame armband med inställbart armband i två rosa färger, 4. rosa pärlor med ett litet hjärtesmycke


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar