onsdag 5 februari 2014

Vi tar det lugnt och ändå ramlar nya äventyr in i vårt liv

Sista veckan har vi tagit det väldigt lugnt. Svante har varit långledig och jag har haft otroligt mycket värk och därav fått nya mediciner som "slår" ut mig endel så jag inte orkar så mycket men det är i alla fall något bättre med värken. Vi har fortsatt att pussla :-) Pusslet av vår båt är klar och vi gav oss direkt i kast med ett 1500 bitars pussel med ett stort segelfartyg. Hela familjen har varit engagerad i detta pussel som numera ligger på köksbordet så alla kan pussla när de vill…..och de vill vi! Det har varit underbart att se våra stora grabbar (17 och 19 år) fastna vid pusslet i flera timmar istället för datorn!!! Det blir helt klart mer pussel här fram över ;-)

Vi funderar även på att åka ner en sväng till båtmässan senare i veckan. Inte för att titta på båtar, för vi har vår älskade båt som vi är nöjda med, utan mer för att lyssna på några av föredragen av långseglare och kanske skapa lite kontakter där och få tips.

Idag så fick jag en spännande förfrågan…..Att få en utbildning som är en slags vidare utbildning på den Medicinska Yogan, kan man nästan säga och att efter jag fått den göra en studie på barn och ungdomar om hur detta som då heter mimy kan hjälpa dem i deras psykiska mående. Jag mailade Göran Boll, grundaren till MediYogan, i början av veckan och sa att jag hade funderingar att göra någon liten studie eller skriva min D-uppsatts om något med MediYogan och ungdomar och undrade om de hade några tankar och ideér kring det. Han hade sedan vidarbefodrat det mailet till Sara Emilionie som har skapat Mimy som då är en blandning av Mindfullness och Medicinsk Yoga. Hon ringde upp mig idag och gav mig erbjudandet och var alldeles eld och lågor :-) Hon hade varit på den stora konferensen Andningens dag som medarrangör och den 3/2 nu så var hon med på Tv 4 nyhetsmorgon och pratade om hur viktigt det är att andas rätt. Jättekul att hon hörde av sig till mig. Nu ska jag se vad jag orkar och vad det innebär men jag är klart nyfiken på detta lilla äventyr :-) Vill du veta mer så kika på min blogg på Hälsa & Fitness.
Nu ska jag smälta dag och slänga upp fötterna i soffan och hoppas på att min jobbande make hinner komma hem innan jag har somnat <3
Jag vet att det är lite klyschigt, men en dag som denna så känns det rätt okej…..
Carpe Diem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar