lördag 19 oktober 2013

Livet på land går vidare

Nu var det allt bra länge sedan jag skrev något här!! Men nej vi har inte gett upp vårt liv, vår plan eller våra drömmar ;-)
Det är nog faktiskt bara helt enkelt så att det känts som bloggen var så totalt förknippad med seglingen i somras....men efter att ha pratat med vänner som läst så saknar dem våra inlägg och det är ju faktiskt så att livet på land är ju även det vägen mot vår plan ;-)
Sen har det faktiskt känts rätt motigt att sommaren är över och båten snart måste upp...Men men det är ju så livet ser ut än så länge. Det ska ju bli ändring på det sen så vi kan väl lika gärna acceptera den verkligheten vi har just nu och göra det bästa av den ;-)

Det går inte en dag utan att vi gör något som ändå tar oss ett litet myrsteg framåt mot vårt mål eller att vi pratar om ställen vi vill se eller som vi kommer på att tänka på. Svante läser den ena boken efter den andra om seglarhistorier och delar med sig till mig. Jag har svårt att läsa något just nu faktiskt eftersom jag pluggar på halvtid och då finns det alltid sådant att läsa som jag liksom måste.....

Här hemma fick Svante ett ryck förra veckan....ja det kan man nog faktiskt kalla det :-)
Diskhon läckte och Svante skulle lösa det. Visst har vi pratat om att göra om köket så att vi trivs ännu bättre att vara i det och få det till att funka så länge vi har så stor del av vårt liv fortfarande här.....Men nu var det inte det som var tanken att vi skulle göra det nu...Men!!! Hipp som happ och hej och hå så stod vi plötsligt där utan diskbänk!!!
 Svante fick blodad tand och fortsatte. Han hade plankor liggande som vi tänkt att vi ville ha som bänkskiva istället för diskbänken samt byta även den befintliga bänkskivan till en likadan. Han hade även två runda diskhoar liggande. Innan hade vi en klassisk tvådelad.
Det har bidragit till att vi ändå får lite båtkänsla..haha....Vi äger ju ingen diskmaskin och vill inte ha det heller men det betyder ju att vi nu då får gå ner i källaren och diska i en balja i duschen!!  :-) Vi är ju mellan 3-5 personer här hemma för det mesta så det blir ju lite duschdiskande ;-)
Det är dock väldigt kul att se hur det nu börjar ta form. Tror det kommer bli riktigt fint.
Vi kan inte gärna säga att vårt liv är tråkigt :-D Det händer nog alltid något spännande eller tokigt i vår familj som gör att livet är både roligt och spännande.
Min man har alltså bytt skepnad från "sailor" till snickare för tillfället. Måste säga att jag beundrar honom i båda rollerna.
Själv ska jag nu plugga lite till, komma med glada tillrop ( det är jag grym på och fixa kaffe mm), kolla lite härlig Växjö hockey och fortsätt sticka lite på mina livs första raggsockar.

Ha en härlig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar