torsdag 25 februari 2016

Såga hål i båten lite en vanlig solig torsdag……gör väl alla???

…eller?
Svante har fixat och grejat lite på båten var och varannan dag sedan båtmässan då inspirationen infann sig lite extra. Fönster har tätats, motorn är i gång. Känns kanon!!

Idag var jag en sväng till Göteborg med ena sonen och när vi kom hem så ville jag självklart ta mig en promenad i solen direkt. Vårkänslor!!

Jag visste att Svante och Coccos höll till nere på båten så målet blev självklart att gå dit och kolla hur det gick för dem.


Med glädje kunde jag snabbt se att Piratflaggan hade fått komma upp igen och när jag kom närmare så möter jag min man som med ett leende berättar att han har fyndat en gummibåt med motor som vi efter många om och men bestämt att vi nog faktiskt måste ha trots allt. Det är ju inte säkert att det är så smidigt om det är mycket sjö och vi ligger för ankar, att ta sig i land med kajaken. Vi såg ju vågorna på Kap Verde, gummibåt med motor var mer eller mindre ett måste där…åtminstone om man vill tillbaka ut till båten sen igen ;-)
Det var ju kanon att han fixat det!!

Lika glad fortsätter han sedan att berätta och visa hur han har sågat hål i båten!!!


Min uppfinningsrika man har en plan :-D

Mer om syftet med denna plan lovar jag att återkomma och berätta mer om snart när jag fått mer information.

Även när vi inte är ute och seglar så måste jag erkänna att jag tycker att vårt liv är ett äventyr för det mesta även på land!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar