måndag 21 april 2014

Äntligen! Loppis, födelsedag och vår!

Det har varit en fantastisk påskhelg på många sätt.
I morse gick jag med Coccos ner till Vattenpalatset och Svante för att hon skulle vara där under dagen när vi andra stod på loppisen. Svante jobbade och Coccos kunde vara ute på deras uteplats och behövde inte vara själv, det gillar hon. I förrgår morse gick jag och Coccos en morgonpromenad vid vattnet och såg då i blandningen av morgonsol och dimma en segelbåt glida fram på vattnet….Så vackert! Det knöt sig i min mage samtidigt som jag tänkte att om Svante såg det nu från sitt jobb så skulle han med största säkerhet känna likadant <3 Inte för att det var hemskt eller läskigt utan för att vi längtar och vill sååååå mycket nu!
I fredags var Svante med och övriga dagar under hela påsken så har jag och våra söner stått på Superloppisen på Arenan och sålt saker. Grabbarna har kommit på att de kan få pengar för sådant de inte själva tycker är värt något :-) Lite blodad tand ;-)
Idag var det inte mycket folk men annars har vi sålt för sammanlagt med grabbarna för ca 4000:- under hela helgen. Vi fyllde på med saker allt eftersom saker försvann, det var toppen! Äntligen är vi igång och även vi har fått blodad tand! Ett steg närmare vår dröm genom att börja göra oss av med sådant som finns på vinden och i källaren! Tjoho!!!




I lördags fyllde dessutom Svante år! Han kände att han nu inte ville ha några saker….!!! Vi vill ju göra oss av med saker…inte skaffa mer ;-) Han fick b.la en övernattning på Valö med sin fru :-D Det var där vi skulle ha gift oss från början innan vi ändrade oss och det blev ett december bröllop istället. På tal om det….jag sålde även den brudklänningen som jag aldrig hade på sommarbröllopet som aldrig blev :-D
På lördagskvällen så gick vi faktiskt ut och åt. Svante kom hem och sa att det var så härligt nere på hamngatan vid vattnet i kvällssolen så vi ändrade planerna och åkte ner allihop. Vad gör man inte för ett födelsedagsbarn ;-)

Nu avslutar vi denna lång men sköna och givande påskhelg med ett leende och ser fram mot nästa helgs bagageluckeloppis och Svantes långledighet = fixa till båten så vi kan sjösätta snart.

Med det önskar vi dig en skön annandagspåskkväll och en bra ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar